Chogue (2018)


Chess + Rogue = Chogue

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For our second collaboration (see Game Studies) Pippin Barr and I wondered what would the love child of Chess and the classic game Rogue (1980) would look like. For this game design experiment, we constrained ourselves to use only mechanics that come from either of these models. For example: character movement, turn taking and capture from Chess, but world, visibility and progress structure from Rogue. The result is a surprisingly compelling experience, at once very different from each model while still evocative of both.

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Trailer

More information

Our whole design and development process was documented and is available here (along with the source): https://github.com/pippinbarr/chogue/wiki

Pippin has also written a few blog posts discussing aspects of this project:

-Hail to the King: Amulets and Checkmates and Chogue, oh my!
-Chess + Rogue = Chogue: Some notes on hybrid game design

Pour notre deuxième collaboration (voir Études du jeu), Pippin Barr et moi avons décidé d’explorer la question de l’hybridation dans le design de jeu. Plus précisément: si les Échecs et le jeux classique Rogue (1980) avaient un enfant… de quoi aurait-il l’air? Pour le découvrir, nous nous sommes imposé comme contraintes de concevoir un jeu dont chaque aspect, chaque mécanique devait être importé de l’un des deux modèles. Par exemple: le mouvement des pièces, l’alternance des tours et les modalités de capture proviennent des échecs alors que le monde, la visibilité et la structure de progression sont calqués sur Rogue. Le résultat est étonnamment captivant; évoquant clairement les modèles tout en offrant une expérience très différente.

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Bande annnonce

Information additionnelle

Tout notre processus de design et de développement ont été documenté et peut être consulté ici (en plus du code source): https://github.com/pippinbarr/chogue/wiki

Pippin a également publié des billets de blog discutant de certains aspects du projet:

-Hail to the King: Amulets and Checkmates and Chogue, oh my!
-Chess + Rogue = Chogue: Some notes on hybrid game design