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Game Studies / Études du Jeu (2016)

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Game Studies / Études du Jeu (HTML5)

 

Description

Game Studies is a playable “intro to game studies” manual. Discover the magic circle! Re-live the famous narratology-ludology debate! Impress your friends by using terms such as “ergodic literature” correctly!

Context

For our first collaboration, Pippin Barr and I have chosen game studies themselves as topic. Video games have been a legitimate academic subject for nearly two decades. Since designers/developers such as ourselves have managed to find a place in University, wasn’t it time to write knowledge in our own language–video games? Game Studies is a (somewhat) procedural (though mostly satirical) presentation of a few famous concepts such as Huizinga’s magic circle, Espen Aarseth’s “ergodic literature”, or psychologist Csíkszentmihályi’s inevitable “flow”.

Featuring

  1. Fashionable ludological concepts
  2. Mysterious abstract landscapes
  3. (Literally) total immersion
  4. Solid academic references
  5. Brandon Massey, as seen in Police Quest IV

Description

Études du jeu est un manuel jouable d’introduction aux études vidéoludiques. Découvrez le cercle magique ! Revivez le fameux débat entre narratologues et ludologues ! Impressionnez vos amis en employant correctement des termes tels que « littérature ergodique » !

Contexte

Pour notre première collaboration, Pippin Barr et moi avons choisi les études vidéoludiques elles-mêmes comme sujet. Cela fait déjà une quinzaine d’années que le jeu vidéo est devenu un sujet légitime d’études universitaires. Puisque des designers/développeurs tels que nous avons pu trouver notre place à l’Université, n’était-il pas temps d’écrire la connaissance dans notre propre langage–le jeu vidéo ? Études du jeu est, en quelque sorte, une présentation « procédurale » (et quelque peu satirique) de certains concepts célèbres tels que le cercle magique de Huizinga, la littérature ergodique d’Espen Aarseth, ou l’inévitable « flux » du psychologue Csíkszentmihályi.

En vedette

  1. Des concepts ludologiques au goût du jour
  2. Des décors abstraits et mystérieux
  3. Une immersion (littéralement) totale
  4. Des références académiques solides
  5. Brandon Massey, tel vu dans Police Quest IV